
Google chce wprowadzić do swojej przeglądarki Chrome funkcję blokowania natrętnych reklam. Nie oznacza to jednak, że wydawcy żyjący z reklam stracą swoje źródło utrzymania. Gigant z Mountain View chce wprowadzić blokowanie bowiem tylko tych treści reklamowych, które nie spełniają określonych norm, czyli po prostu są nachalne i szkodzą w normalnym surfowaniu po globalnej sieci.
Słuchy o takiej funkcji do Chrome’a pojawiły się kilka godzin temu na Wall Street Journal. Z podanych informacji wynika, że adblocker będzie dostępny zarówno dla desktopów i laptopów, jak i urządzeń mobilnych.
Nad tym, jakie reklamy będą blokowane będzie czuwała organizacja „Coalition for Better Ads”. To według jej sugestii, zebranych na podstawie danych od internautów i specjalistów monitorujących sieć, będą one wychwytywane i natychmiast blokowane.
Póki co wiemy, że będą to treści wideo z automatycznie włączoną ścieżką dźwiękową i wielkie, dynamiczne kreacje ograniczające swobodny dostęp do wyświetlanych treści na serwisach.
Źródło: http://www.geekweek.pl/aktualnosci/29959/chrom-bedzie-mial-wbudowanego-adblockera